פתיחת חברה בפריזון: שיקולים בבחירת איזור סחר חופשי פריזון, או מדוע לא כל איזורי הסחר החופשי באמירויות נולדו שווים - WeDubai - ווי דובאי

פתיחת חברה בפריזון: שיקולים בבחירת איזור סחר חופשי פריזון, או מדוע לא כל איזורי הסחר החופשי באמירויות נולדו שווים

באיחוד האמירויות קיימים מעל 40 אזורי סחר שונים. הם נבדלים ביניהם במאפיינים שונים, אולם בשורה התחתונה, המוצר אותו אנשים מקבלים הנו חברה בבעלותם באותו איזור סחר חופשי.


לעתים קרובות אנו נתקלים בלקוחות אשר מעוניינים לפתוח חברה באיזור סחר חופשי. כצרכנים נבונים, הם משווים בין ספקים ונותני שירות שונים כאשר ברוב המקרים הפרמטר העיקרי (אם לא הבלעדי) הנו עלות ההקמה, או האגרות המשולמות לאותם איזורי סחר חופשי אותם הם בדקו.
אין ספק כי כצרכנים נבונים אנו מחויבים לבדוק ולהשוות מחירים. הדבר נכון בין אם אנו רוכשים טלויזיה, כרטיס טיסה ואפילו כאשר באים לפתוח חברה באיזור סחר חופשי. עם זאת, בכל הנוגע לאיזור סחר חופשי באיחוד האמירויות, קבלת החלטה רק על סמך המחיר הראשוני הנה ברובם המוחלט של המקרים טעות. במאמר זה ננסה להבין מדוע לא כל אזורי הסחר החופשי נולדו שווים, ומדוע חובה לשקלל פרמטרים רבים בבואנו לקבל החלטה באיזה אזור חסר חופשי להקים חברה.

ראשית, הבה נתחיל בסוגיית המחיר. אם נניח בצד איזורי סחר חופשי ספציפיים המיועדים לתחומי עיסוק מאוד ספציפיים, אשר המחירים אותם הם דורשים יקרים בעשרות אלפי דירהם מאשר הממוצע של איזורי סחר חופשי אחרים, הרי שההבדלים בדרך כלל, אחרי שמסכמים את כל העלויות, יגיע לכל היותר לכמה אלפי דירהם בודדים. אנו לא מזלזלים אף לא בדירהם אחד, אולם, כפי שנראה בהמשך, הבדל זה לטעמנו יותר ממתקזז אם בוחנים את הפרמטרים הבאים:
מוניטין: כאשר אנו בוחרים היכן להקים חברה, יש לתת את הדעת לא רק לכל מה שקורה עד שהחברה מוקמת, אלא גם, ואולי בעיקר, ליום שאחרי, או במילים אחרות, כאשר החברה תתחיל לעבוד ולסחור/לתת שירותים עם ומול צדדים שלישיים. לצורה בה אותצם צדדים שלישיים רואים את החברה שלכם יש משמעות רבה, ובעיקר נכון הדבר בכל הנוגע לבנקים. ככל שהבנקים יחשיבו את החברה בו איזור הסחר החופשי בו חברתכם הוקמה כרציני יותר, גדולים יותר הסיכויים כי העברות יאושרו מהר יותר ופתיחת חשבון בנק עשויה להיות פשוטה יותר. הדבר נכון לא רק לבנקים זרים אלא גם לבנקים באיחוד האמירויות, המבינים אולי טוב מכולם שלא כל אזורי הסחר החופשי נולדו שווים.
מקצועיות: רמת המקצועיות של איזורי הסחר החופשי משתנה מאחד למשנהו. איזור סחר חופשי לא מקצועי, אשר עושה טעויות, בין אם במסמכים המשפטיים ובין אם בטיפול השוטף עלול לגרום לאי נעימויות, ולא פחות חשוב, הוצאות אשר הלקוח ייאלץ לשאת בהן, ואשר יגרמו לחיסכון שאולי היה קיים מלכתחילה להעלם כלא היה. יש לזכור כי הקמת חברה הנה פעולה משפטית אשר אין לזלזל בה או להתייחס אליה כלאחר יד.
שירות לקוחות: לעתים יש צורך בשינויים, עדכונים, תוספות ועוד פעולות כאלו ואחרות אשר דורשות התייחסות מצד איזור הסחר החופשי עצמו. שירות לקוחות זריז, מקצועי וענייני יעשה את חייכם לקלים הרבה יותר, ויאפשר לכם לנהל את עסקכם בצורה חלקה הרבה יותר.
מיקום גיאוגרפי: כפי שאתם יודעים, הקמת חברה מקימה עמה זכות לקבלת ויזת תושבות לבעל המניות ולבני משפחתו. הדבר נכון לכל איזורי הסחר החופשי, וניתן לגור בכל עיר ובכל אמירות ללא קשר למקום התאגדותה של החברה. עם זאת, יש לזכור כי את כל ההליכים הקשורים לקבלת הויזה, שינויים, עדכונים וכיו"ב יש לעשות באותה אמירות בו ממוקם איזור הסחר החופשי.

אנו ב WeDubai נשמח לייעץ לכם על איזור הסחר החופשי המתאים לכם ביותר, ואשר עונה בצורה מיטבית על הצרכים שלכם. צרו עמנו קשר לשיחת ייעוץ ללא תשלום.

מאמרים נוספים