מנהיג הטכנולוגיה סם אלטמן מנסה לגייס עד 7 טריליון דולר לפיתוח פרויקט AI - WeDubai - ווי דובאי

מנהיג הטכנולוגיה סם אלטמן מנסה לגייס עד 7 טריליון דולר לפיתוח פרויקט AI

לפי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, פועל במהלך לגייס סכום עצום של כסף למיזם המתמקד בהרחבת הייצור העולמי של שבבים המשמשים לתעשיית הבינה המלאכותית, ומתכוון להתחרות בחברת Nvidia. המיזם מטרתו לעזור בספק הצמיחה הדרוש לטכנולוגיות המבוססות על AI, שמחסור בשבבים מתאימים להן. סם אלטמן כבר ממש זמן רב מדבר על הצורך הזה ועל הקושיים הקיימים בשוק. כעת הוא בשלב של חיפוש אחר משקיעים, כולל ממשלת איחוד האמירויות, על מנת לגייס בין 5 ל-7 טריליון דולר למיזם. אף על פי ש-OpenAI לא נתנה תגובה רשמית לדיווחים, הם נראים סבורים להגיש פרויקט שיתרכז בהרחבת יכולת הייצור של השבבים הנדרשים למערכות AI.

העולם זקוק להרחבת התשתית של הבינה המלאכותית מעבר למה שנבנה עד כה. בניית תשתית זו בקנה מידה רחב ועמידה היא חיונית לתחרותיות כלכלית. OpenAI מתכוונת להיות חלק מתהליך זה ולתמוך בפיתוח של תשתית AI מתקדמת יותר.

רגע לפני ההדחה ממשבר ניהל נמצא את הנהגת OpenAI ניסה למשוך מיליארדים כספים עבור מיזם חדש המתמקד בבניית שבבים לבינה מלאכותית בשם "טיגריס". המטרה היא להתחרות בענף ובמיוחד להתמודד עם הגדרת השוק של Nvidia. אחד הדיווחים מציין שאף נסעו למזרח התיכון כדי לגייס תמיכה כספית ממשקיעים פוטנציאליים לפרויקט זה.

בשנת 2018, הנהג של OpenAI השקיע באופן אישי בסטארט-אפ קטן בשם Rain Neuromorphics המתמקד בפיתוח של שבבים לבינה מלאכותית. OpenAI עצמה חתמה ב-2019 על הסכם להשקעה של 51 מיליון דולר בשבבים של Rain. אך בסוף השנה, החליטה קרן הון סיכון תומכת ברמקול הסעודית למכור את המניות שברשותה ב-Rain.

Nvidia מובילה כיום בענף עם כ-80% מהשוק של בינה מלאכותית, שווי שוק של כ-1.72 טריליון דולר. אלטמן, כנראה, מתכוון לשנות את התפקיד ולהפוך OpenAI לשחקן עם יכולת תחרותית מול ענפי טכנולוגיה כמו אמזון ואלפבית.

מאמרים נוספים